وعرافه ..//بقلم فاتن عبدالنبي //مصر



وعرافه وأبين زين
وياما وشوش الودع قلبين
وأبين زين أبين.
وبيني وبين الحلو مش بحر
لا بحرين وجبال كتير وسنين
والحب دا قسمةما بين اتنين
وأبين زين.
أبين ومين مسحور ومين ساحر
ملك قلبي بطرفعة عينو
فين عقلي قولو لي يا ناس
دا مين هو وكان لي فين
وأبين زين أبين ملكني
برقته وأصله مع أني ما طلت
لمسه أو وصله كأني محاطةبين
جبلين
ولا أسحارينصروني دا قلبه وعينه سحروني وأبين زين
أبين بعيد هو عليا كتيروصعب
تشوفه العين معاه ناسه وأجناسه وأقوله. أبعد أنا فين وأنت فين
يقول عشقك ينورالعين
وبتألم بطول بعده
ولما بيجي أنا بنسى
هو فالكون مفيش بعده
بعيش العمر له عمرين
وأبين زين أبين وبحلم يوم يكون جنبي ولما أبكي وأقول
نفسي تكون جنبي
ولو مرةيا ضي العيني
قولي يا حلوة أناساكنك
سحرني القد ومفاتنك
وبحلم يوم أكون جارك
وتتهنى بهواكي العين
أأقول فين وأنت كالقمر عالي وصعب تلمسه اليدينيقولي اهدي
بلاش فيا كدا تعندي
يا ساكنة في سوادالعين
صحيح يا حببتي ليك حياة
وانا وأنتي ما بين نارين
وقلت ابعد وريح قلبك الغالي
وبطل أنك تواعدني تصاب بالخيبة 
امال ييقولي لايا ست الحسن 
دا حبك جنتي ومالي 
دنا لكي لاخر العمروحبك
 دا بيحلالي وهات لي الودع
 أأقول على الزينة ال شغله 
قلبي وبالي وأبين زين 
ياروحي قلبي دأنت وحدك الغالي وقلبي وشوش الودع 
ينفاتن مخلوقة عشان حبك 
وأنت كل أمالي وأبين زين أبين
 فاتن عبد النبي

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

صدور النسخة الاولى لاالبوم روائع الكلمات للشاعرة والدكتورة والسفيرة//شيرين ابوزهره